چگونه کسب و کار محلی خود را آنلاین کنیم؟

آنلاین سازی کافه

دنیای تجارت در حال دور شدن از ویترین فروشگاه های فیزیکی و دیجیتال شدن است. به نظر می رسد امروزه مشتریان می توانند تقریباً هر چیزی را به صورت آنلاین خریداری کنند. از خرید نان برای صبحانه گرفته تا خرید مبل برای منزل و بدین نحو مشتریان بیشتری از خرید اینترنتی لذت می برند. چون هم در زمان آنها صرفه جویی می شود و حق انتخاب آزاد تری در اینترنت دارند.

با توجه به اینکه کسب و کارهای بزرگی مانند دیجی کالا و اسنپ و… در مرزهای آنلاین پیشرو هستند، جای تعجبی نیست که بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی در حال راه اندازی یک نسخه دیجیتال از کسب و کار خود هستند چون این انتقال یک مرحله طبیعی است. هنگام حرکت به سمت آنلاین شدن موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و نیاز است که با دانش کافی این کار را انجام دهید برای همین در این مقاله نکات مهم برای تبدیل کسب و کار محلی به آنلاین را برای تمام افرادی که میخواهند به خوبی کسب و کار خود را آنلاین کنند.

چرا باید کسب و کار فیزیکی خود را به آنلاین تبدیل کنیم؟

در حالی که داشتن یک کسب و کار فیزیکی و محلی که در آن مشتریان می توانند با کارمندان و محصولات یا خدمات تعامل داشته باشند بسیار خوب است، یک کسب و کار فیزیکی محدودیت هایی دارد. اول، زمانی که فقط یک کسب و کار فیزیکی دارید، خود را به مجموعه کوچکتری از مشتریان محدود می کنید. کسب‌وکارهای آنلاین به نسبت کسب‌وکار خاص شما در مقیاس محلی، ملی یا حتی جهانی برای دسترسی گسترده‌تری باز هستند.

کسب و کارهای آنلاین از دسترس خارج نمیشوند و در روزهای تعطیل یا بعد از ساعات خاصی هم تعطیل نمی شوند! داشتن یک کسب و کار آنلاین به این معناست که بتوانید هر روزی از سال در هر زمانی از روز فروش داشته باشید. اگر علاوه بر فضای آنلاین، ویترین فروشگاه فیزیکی خود را نگه دارید، می توانید مشتریان بیشتری را به مکان فیزیکی خود نیز بیاورید. خریداران آنلاین همیشه در حال جستجو هستند. حضور شما در اینترنت عملکرد شما را در جستجوهای محلی افزایش می دهد. همانطور که معلوم است با آنلاین شدن کسبوکار ها میتوان درآمد بیشتری هم داشت.

 

طراحی سایت برای کسب و کار

یکی از اقدامات مهم در ایجاد یک نسخه آنلاین از کسب و کار خود این است که یک وب سایت برای آن طراحی کنید چون سایت مرجع اصلی شما در فضایی آنلاین می باشد و نباید به شبکه های اجتماعی به عنوان نقطه مرکزی کسب و کار شما نگاه کرد زیرا شبکه های اجتماعی دارای پایدارای ثابت نیستن و شما در شبکه اجتماعی می توانید خود را معرفی کنید و امکان فروش خودکار و آنلاین را ندارید.

در طراحی سایت باید به یک شرکت طراحی سایت مناسب کار را واگزار کنید که بتواند یک سایت با قابلیت های مورد نیاز و کاربردی برای شما طراحی کند. انتخاب شرکت مناسب باعث می شود شما به راحتی بتوانید کسب و کار خود را آنلاین کنید. این امر به قدری مهم است که اگر رعایت نشود، در ادامه مسیر به مشکلات بزرگی بر میخورید.

 

سایت باید واکنشگرا یا ریسپانسیو باشد

اکثر خریداران امروزه از طریق گوشی های هوشمند خود به اینترنت دسترسی دارند. این بدان معناست که وب سایت شما باید برای مشاهده موبایل بهینه یا ریسپانسیو شود. شما باید وب‌سایت خود را به طور منظم آزمایش کنید تا مطمئن شوید که حرکت در تلفن همراه آسان است. سایت شما باید در موبایل به همان اندازه که روی دسکتاپ ظاهر می شود عالی به نظر برسد تا مشتریان و بازدید کنندگان سایت به راحتی با آن تعامل داشته باشند.

وب سایت باید دارای گرافیک مناسب باشد

تمرکز بر روی زیبای و گرافیک وب سایت امری مهمی است چون هماننده ویترین مغازه شما عمل میکند و اولین چیزی که مشتری را وادار به خرید میکند، ویترین مناسب شماست. اگر کسب و کار فیزیکی شما دکوراسیون خوبی نداشته باشد انتظار ندارید افراد زیادی به مغازه و کسب و کار شما مراجعه کنند. همین امر در مورد کسب و کارهای آنلاین نیز صدق می کند. امروزه رقابت بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد تا مشتریان وقت خود را در وب سایتی تلف کنند و از آنها خرید کنند.

کامل کردن طراحی وب سایت شما چیزی فراتر از انتخاب رنگ های مناسب و آپلود لوگوی شماست. همچنین باید جهت یابی آسان باشد تا مشتریان بتوانند به وضوح به صفحات مناسب دسترسی داشته باشند و در همه انواع اندازه صفحه نمایش به درستی ظاهر شود. اگر می خواهید به صورت آنلاین مورد توجه قرار بگیرید، روی گرافیک و طراحی خود به صورت آنلاین تمرکز کنید تا از رقبا متمایز شوید.

روش پرداخت در سایت را راحت کنید

شما به سرعت متوجه خواهید شد که یکی از بزرگترین چالش های کسب و کارهای آنلاین، سبد های خرید رها شده است. شما می توانید با آسان کردن فرآیند پرداخت، سبدهای رها شده را به حداقل برسانید. هرچه فردی باید بین مشاهده سبد خرید خود و تسویه حساب گام های بیشتری بردارد، احتمال اینکه از خرید خود منصرف شود بیشتر می شود. توصیه ما این است که از درگاه هایی استفاده کنید که سرعت بیشتری داشته باشد و احتمال خطای کمتری داشته باشند.

با مشتریان تعامل داشته باشید

اینکه کسب و کار شما آنلاین است به این معنی نیست که هنوز نمی توانید با مشتریان تعامل داشته باشید! بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی به نظر چیزی جز صحبت با ربات نیستند. مشتریان به دنبال کسب و کارهایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند و به افراد واقعی اعتماد دارند. با کسب و کار آنلاین خود معتبر باشید و از ارتباط با مشتریان نترسید بلکه از آن استقبال کنید.

همچنین مهم است که روش های تماس آسان را در وب سایت خود به کار بگیرید. درست مانند هنگام خرید در فروشگاه، مردم در مورد محصولات یا شرکت سؤالاتی دارند. آنها می‌خواهند قبل از خرید به این سؤالات پاسخ داده شود، بنابراین ارائه ویژگی‌های چت وب‌سایت یا فرم‌های تماس باعث می‌شود مشتریان شما احساس کنند که شنیده می‌شوند. شکستن دیوارهای بین خود و مشتریانتان کار سختی نیست!

نتیجه گیری

در ایجاد یک کسب و کار آنلاین نباید، در نیمه راه رسیدن به هدف دلسرد شوید و این به خودی خود قسمت سخت ماجرا است.  امروزه با بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی و شرکت های طراحی سایت شروع یک کسب‌وکار آنلاین آسان‌تر از همیشه شده است. برای اینکه واقعاً در رقابت خود برتری پیدا کنید، مشتریان فعلی خود را با روش های حفظ و نگهداری مارکتینگ در کسب و کار خود به خرید دوباره تشویق کنید.

نویسنده :

coffee-design