در چند سال گذشته، کافهها محل تجمع جوانان و دوستداران قهوه بوده است. در حالی که عشق به قهوه در طول زمان کمتر نشده و حتی بیشتر هم شده است، اما روش های تبلیغاتی تغییر کرده است. با توجه به رقابت بالا، لازم است راههای مختلفی به منظور جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی استفاده شود. در این مقاله بهترین راه ها را برای تبلیغ یک کافی شاپ توضیح می دهیم:
دلایل تبلیغ کافی شاپ
هر کسب و کاری برای پیشرفت در زمنیهی خود اولین کاری که باعث پیشرفت آنها می شود، تبلیغات است. شما با تبلیغ کردن کافی شاپ خود می توانید افراد زیادی را با خود آشنا کنید. همین موضوع باعث می شود تا مشتریان شما بیشتر شوند. کافی شاپ شما نیز مانند یک فروشگاه است و شما نیز برای جذب مشتریان باید تبلیغات کنید. کافی شاپ های زیادی در شهرها وجود دارد و برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید، باید تبلیغات کنید. اگر کیفیت محصولاتتان و محیط کافهی شما به خوبی باشد، مشتریان بیشتر جذب می شوند. زیرا که محیط و کیفیت جزء موارد اصلی هر کافهای است.
روش های زیادی برای جذب مشتریان وجود دارد که هر کدام به نوبهای تاثیر گذار هستند. حال ما در این مقاله قصد داریم برخی از روش های تبلیغات کافه را به شما توضییح دهیم.
1- از متن و شعار جذب کننده برای تبلیغات کافی شاپ خود استفاده کنید
به دنبال الهام گرفتن برای ارائه بهترین شعار برای یک کافی شاپ هستید؟ اگر پیش نمایشی به یاد ماندنی از آنچه مشتریان در انتظارشان است به آنها بدهید، مشتریان را مشتاق به ورود به کافه خود میکنید. هر چه شعار جذاب تری انتخاب کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. چه کسی یک قهوه خوب و یک میان وعده خوشمزه را دوست ندارد؟ چه در تنهایی و چه در شرکت، یک کافی شاپ به محیطی ایده آل تبدیل می شود. در حالی که ممکن است بسیاری در محله شما وجود داشته باشند که انواع مختلفی از نوشیدنی های قهوه را ارائه می دهند، باید آنچه را که شما را خاص می کند برجسته کنید.
خوب، در اینجا چند ایده شعار کافی شاپ وجود دارد. یادداشت بردار!
روزتان را با یه فنجان قهوه خوب شروع کنید – فقط برای عاشقان واقعی قهوه – ذهن های خلاق در اینجا بیدار می شوند – یک فنجان انگیزه – از بهترین لحظات خود با یک فنجان قهوه لذت ببرید. – با نوشیدن یک فنجان قهوه، بعدازظهری آرام داشته باشید. – قهوه ای که الهام بخش ایده های شما خواهد بود – متخصص در خلق لحظات شاد – ما فقط بهترین ها را ارائه می دهیم. – قهوه، دوستان و یک مکان خوب –
از زندگی لذت ببر، جرعه جرعه جرعه. – کافهی ما، بهترین در دانه های ریز – هر جرعه با طراوت – برای طعم ترش و شیرین، یک فراپه همیشه آماده – طعم کافه ی ما شما را شگفت زده خواهد کرد. – قهوه ای پر از تازگی – طعمی که طراوت می بخشد – طعم عالی، خاطرات عالی – از هر جرعه ای لذت ببرید – الان زندگی کن فردا بخواب – رویاهایت را بیدار کن – روز بعد از یک فنجان قهوه شروع می شود – کافه، بنزین زندگی
نکاتی برای ایجاد شعار برای کافی شاپ
نقاط قوت و منحصر به فرد بودن خود را برجسته کنید، به طور ایده آل تمام مزایایی را که نسبت به رقابت خود ارائه می دهید برجسته کنید.
مزایایی که کافی شاپ شما ارائه می دهد را شرح دهید
از این نظر شعار یک کافی شاپ باید: احساسات را برانگیزد. ویژگی های برند را برجسته کنید. دعوت به کافه باشد.
این دستورالعملها بدون شک به شما کمک میکند تا بهترین شعار برای یک کافیشاپ را داشته باشید، زیرا باعث جذب مشتریان و فروش بیشتر در آینده میشود.
به گفته وانیا سیلوا، استاد دوره آنلاین برندسازی احساسی: برندها زمانی می توانند قدرتمند باشند که از نظر احساسی با مردم طنین انداز شوند، خود را جای آنها بگذارند و نیازهای آنها را درک کنند.
شما به عنوان صاحب یک کافی شاپ وظیفه بسیار مهمی دارید. شما باید کافی شاپ خود را به گونه ای تبلیغ کنید که مشتریان را تشویق کنید تا به کافی شاپ شما بیایند. برای شروع، این ایده های منحصر به فرد را بررسی کنید.
کسب و کارها به خودی خود رشد نخواهند کرد. برای اینکه فروشگاهی رشد کند، مالکان باید به طور موثر شرکت را بازاریابی و تبلیغ کنند. راه های متعددی برای تبلیغ موثر کافی شاپ شما وجود دارد تا مشتریان بیشتری به دست آورید.
2- بزرگترین تبلیغات برای شما بالا بودن کیفیت محصولات کافه و کاربرپسند بودن فضای آن است
کافی شاپ باید یک محیط دلپذیر و راحت برای مشتریان به وجود آورد. شامل دکوراسیون مناسب، نور پردازی صحیح، صندلی های راحت و فضایی دنج باشد. نوشیدنی ها و خوراکی های باکیفیت و خوشمزه داشته باشید. انتخاب نژاد قهوه های مختلف و ارائه انواع نوشیدنی های سالم و مناسب برای تمام سلیقه ها به جذب مشتری کمک می کند. چرا می گوییم کیفیت بالای محصولات کافه و فضای دلپذیر مهم است؟
چون مشتری ها اکثراً باهم به کافه می آیند. قبلش از هم می پرسند: کدام کافه برویم؟ محلی مدنظرشان می آیند که از کیفیت آنجا راضی بودند. می آیند و دوستانشان را هم می آورند. همچنین تعریف خوبی از کافی شاپ شما پیش بقیه هم می کنند و رضایتمندی شان را اعلام می کنند. اجازه دهید مشتریان کافی شاپ شما تبلیغات را برای شما انجام دهند. این یک نوع بازاریابی با حداقل هزینه یا بدون هزینه است. نظرات مشتریان برای افراد، یک مرجع معتبر به شمار می آید.
بهترین تبلیغات و مشتری آوری از همین طریق انجام می شود. اینکه افراد وقتی می خواهند به یک کافه خوب و باکیفیت بروند، تعریف محل کار شما را از آشنایان خود بشنوند و دهان به دهان گفته شود. فلان جا نوشیدنی های خوشمزه ای داره. ما یه بار رفتیم خیلی خوش گذشت!
در نتیجه: پس بیایید بازهم برویم. یا شما هم به آنجا بروید. من رفتم راضی بودم. شنیدن این حرف ها از زبان افراد آشنا و قابل اعتماد هرکس به جذب مشتریان کمک می کند. با مشتریان رفتار دوستانه داشته باشید. فضای کارآمدی در کافه فراهم کنید. چیدمان مناسب صندلی و مکان راحتی برای کار با لپ تاپ برا فراهم کنید. با جلب رضایت مشتریان می توانید نه تنها آن ها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید، بلکه کسی باشد که تعریف کافه شما را پیش دیگران هم کند و این خودش یک نوع درجه یک از تبلیغات برای شماست. بدون آن که هزینه ای بپردازید.
3- بنرهای تبلیغاتی بزنید
یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغات کافه، نصب بنر های تبلیغاتی است. شما با استفاده از این روش می توانید نام کافهی خود را در ذهن مشتریان جای دهید. کسب و کار های زیادی هستند که برای تبلیغات خود از بنر استفاده می کنند. پس می توان این روش را نیز در کافه به کار ببرید. اما برای استفاده از بنر ها برای تبلیغات، حتما نکاتی را رعایت کنید که بتوانید نتیجهی بهتری دریافت کنید. برخی از این نکات شامل:
از چاپ و پخش تراکت های تبلیغاتی چشم نواز استفاده کنید
می توانید منویی که دارید را در تراکت نوشته و افراد را ترغیب به حضور در کافه کنید.
محل های پرتردد را برای تبلیغات انتخاب کنید
گروه سنی جوانان بیشتر به کافه می آیند. می توانید نزدیک دانشگاه ها اقدام به تبلیغات و پخش تراکت کنید.
4- تبلیغات در رسانهها: اکنون تنها داشتن یک کافه کافی نیست، حضور در شبکه های اجتماعی نیز مهم است
با تبلیغ در رسانهها، برند کافی شاپ شما به نحو قابل مشاهدهتری به مشتریان معرفی میشود و میتوانید مردم را بیشتر با خدمات و فعالیتهای خود آشنا کنید. رسانهها چه به شکل سنتی باشند مثل مجله، روزنامه، رادیو و تلویزیون و چه به شکل آنلاین باشند، مثل شبکه های اجتماعی، همه برای معرفی کافی شاپ، خدمات شما و جذب مشتری اثر مثبتی دارند. قدرت شبکه های اجتماعی را به هیچ وجه دست کم نگیرید. رسانه های اجتماعی معمولا محبوبترین هستند. هرچه بیشتر دیده شوید، مشتری های بیشتری هم پیدا می کنید. اگر به افراد معروف با دنبال کننده های زیاد و دارای پیج های پربازدید و قابل اطمینان بسپرید که در فضای مجازی تبلیغات شما را بکنند بسیار تاثیرگذار است. سعی کنید در شبکه های اجتماعی به طور مداوم فعالیت داشته باشید.
پستها و استوریهای چشم نواز بگذارید که نشان دهنده جذابیت محل فعالیت شما باشد و مردم با دیدن آن تصاویر و ویدئوها هوس کنند که به کافه شما بیایند و سفارشاتی داشته باشند. مثلا از لته آرت و ماکتیل و چیزهایی که زیبایی ظاهری دارند پست بگذارید. یک تبلیغ هدفمند برای مردم منطقه خود ایجاد کنید. هنگام انتشار پست، مکان منطقه خود را علامت بزنید. از عبارات کلیدی محلی در پستها و شرح تصاویر استفاده کنید تا برای مردم محل جذاب باشد.
سعی کنید در فضای مجازی با افراد مختلف تعامل داشته باشید تا پیوندهای قوی تری با مشتریان ایجاد کنید.
5- آدرس محل کافه خود را در گوگل مپ ثبت کنید
با توجه به رشد استفاده از اینترنت و رسانههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین نقش مهمی در جذب مشتریان دارد. با استفاده از موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل نیز میتواند روشی مؤثر برای تبلیغ کافی شاپ شما باشد. اکثر مردم هنگام جستجوی یک کسب و کار محلی به تلفن های همراه و دستگاه های دبجیتال خود روی می آورند. در گوگل مپ نگاه می کنند تا کافه های نزدیک محل موردنظر خود را پیدا کنند. اگر شما آدرس و شماره تلفن کافه خود را در گوگل مپ ثبت کرده باشید، شانس بیشتری در دیده شدن دارید. مخصوصاً اگر از کافه خود عکس های زیبایی در گوگل مپ منتشر کرده باشید، مشتریان برای شما کامنت های تحسین آمیز گذاشته باشند و یا رای 5 ستاره داده باشند. این استراتژی بسیار عالی نتیجه می دهد.
6- در اسنپ فود فعالیت داشته باشید
بسیاری از مردم ترجیح می دهند در خانه خود بنشینند و برای خودشان دسر یا نوشیدنی سفارش دهند و پیک به دم در خانه شان بیاید و سفارش شان به آن ها تحویل دهد. پیشنهاد می کنم در اسنپ فود فعال باشید تا از آن طریق هم بتوانید مشتریانی کسب کنید و کافه خود را به همراه آدرس به مردم معرفی کنید. همچنین از جاهای مختلف شهر مشتری داشته باشید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از کار های کوچک می توانند برای جذب مشتریان، بسیار تاثیر گذار باشند.
7- تشویق برای بازدید بیشتر، ارائه کد تخفیف، جایزه و…
برای جذب مشتریان، کد تخفیفی ارائه دهید که مثلا برای خرید اولی ها قابل اعمال باشد. مثلا تخفیف ده درصدی برای اولین سفارش شما یا مثلا بگویید این تخفیف فقط تا فلان تاریخ اعتبار دارد و مردم را به عجله بیندازید که هرچه زودتر به کافه شما بیایند و مشتری شما شوند. در تراکت تبلیغاتی بنویسید با آوردن این برگه از تخفیف چند درصدی بهره مند می شوید. یا بین مشتریان این ماه قرعه کشی می شود یک جایزه می دهیم مثلا یک فنجان نوشیدنی رایگان یا کارت های وفاداری ای مثل اینکه 9 قهوه بخرید، دهمین قهوه را رایگان دریافت خواهید کرد.
6- ارسال ایمیل یا پیامک انبوه
اگر یک لیست ایمیل یا شماره تلفن دارید، می توانید با کمک سرویس های پیامکی، اس ام اس تبلیغاتی برای افراد بفرستید تا بیشتر دیده شوید و افراد بیشتری را به کافه خود هدایت کنید. بسیاری از کسب و کار ها از این نوع تبلیغات استفاده می کنند. این موضوع نیز می تواند در جذب مشتریان برای کافهی شما موثر باشد.
9- برگزاری رویدادهای ویژه
برگزاری رویدادهای خاص و جذاب مانند مسابقات قهوهسازی، کارگاههای آموزشی، موسیقی زنده یا شبهای خاص، باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی خواهد شد. رویدادهای ویژه شما میتوانند نقطه قوت شما در جامعه محلی باشند و کسب و کار شما را از سایر رقبا تمایز بخشند. به عنوان مثال برخی کافهها وجود دارد که ساعات خاصی را معین کردهاند که فقط افرادی که می توانند به زبان اینگلیسی صحبت کنند، وارد کافه شود. به این معنی که در این زمان تمامی مشتریان باید به زبان انگلیسی صحبت کنند. روش های زیادی به این صورت وجود دارد که با کمی تفکر می توانید ایده های بسیاری را پیدا کنید.
10- ترویج محلی
تبلیغات محلی به شما کمک میکند تا مردم محلی را به کافی شاپ شما جذب کنید. به عنوان مثال، شما میتوانید در سازمانهای محلی، مدارس و دانشگاهها به عنوان حامی یا برگزارکننده رویدادهای مرتبط با کار و فعالیت خود شرکت کنید. این روش به شما اجازه میدهد تا بیشتر با مشتریان در منطقه خود آشنا شوید و روابط مثبتی با آنها برقرار کنید. یا مثلا به مغازه های اطراف بگویید اگر کسی مراجعه کرد و سراغ کافه ای خوب را می گرفت شما را به او معرفی کند. به کسب و کارهای دور و بر بسپارید هوای همدیگر را داشته باشند و برای مشتریانشان از کافه شما هم تعریف و تبلیغ کنند. این قضیه می تواند دوطرفه باشد.
در نهایت، استراتژی تبلیغات کافی شاپ باید با توجه به هدف مشتریان خاص شما و نیازهای کسب و کار شما انتخاب شود. همچنین، مهم است که به طور منظم و پیوسته روشهای تبلیغات خود را ارزیابی و بهبود دهید تا نتایج بهینهتری بدست آورید.
نتیجه گیری
افتتاح یک کافه یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. با این حال شما نمی توانید بدون تبلیغات مناسب، هیچ کسب و کاری را به موفقیت برسانید. به همین دلیل است که نکات بالا مفید خواهد بود. تبلیغات به کار و صبر نیاز دارد، اما در نهایت خوشحال خواهید شد که برای انجام آن وقت گذاشته اید، به خصوص زمانی که کسب و کار شما آن قدر مملو از مشتریان وفادار شود که باید به فکر گسترش آن باشید. تبلیغات به شیوه های بسیاری صورت می گیرید و عدهای از برخی تبلیغات استفاده می کنند. ما نیز در این مقاله ۱۰ نوع از تبلیغات کافه را به شما توضیح دادیم. این موضوع به شما بستگی دارد که کدام روش می تواند برای تبلیغات کافهی شما موثر باشد.