یکی از اقدامات بسیار مهم بعد از طراحی سایت برای کافی شاپ خود این است که برای وب سایت کافه خود بازدید کننده و ترافیک جذب کنید که شما می توانید از روش های متفاوت این اقدام را انجام دهید برای مثال شما می توانید در سایت های بزرگ با ترافیک و بازدید بالا تبلیغات کنید تا بازدیدکننده وارد وب سایت شما شود یا می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای کافه خود صفحه بسازید و فالوور جذب کنید و با ترفند های متفاوت فالوور های خود را به سایت هدایت کنید ولی یکی از روش های که باعث جذب ترافیک اورگانیک و هدفمند برای وب سایت کافه می شود سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر مانند گوگل است. در این مقاله میخوام شما را با راز های سئو سایت کافی شاپ را شرح بدهم تا شما با استفاده و رعایت نکاتی که در ادامه مقاله گفته می شود بتوانید سایت خود را سئو کنید و رتبه وب سایت خود را در نتیجه جستجو بهبود دهید و از گوگل ترافیک و بازدیدکننده دریافت کنید.
سئو چیست؟
شاید خیلی از شما که سایت دارید ندونید سئو اصلا چی هست؟ سئو به زبان خیلی ساده به تمام فرایند و روش های هست که ما داخل سایت چه از نظر فنی تا محتوا و… داخل سایت گرفته تا حتی فعالیت های که خارج از وب سایت انجام می دیم مثل فعالیت تو شبکه های اجتماعی یا خرید رپرتاژ آگهی و… که در ادامه بصورت خیلی کامل تر اینارو توضیح میدم
ما این اقدامات انجام میدیم تا بتونیم رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بدیم و رتبه خودمون رو اول وارد صفحه یک گوگل کنیم و بعد اون رو به 5 تا از نتایج اول برسونیم و حتی رتبه خط یک گوگل را دریافت کنیم.
تحقیق و شناسای کلمات کلیدی
در شروع سئو سایت کافی شاپ شما باید کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما مرتبط است و باعث فروش می شود را شناسای کنید حالا کلمات کلیدی چی هستن؟ کلمات کلیدی کلماتی هستن که مخاطبان و مشتریان شما آنها را در گوگل جستجو می کنند برای مثال خرید پودر قهوه اینا کلمات مهم برای حوزه فعالیت شما می باشد و شما بر اساس نیاز و خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید باید این کلمات را شناسای کنید و سایت خود را بر اساس این کلمات سئو کنید و محتوا تولید کنید.
بعد از اینکه این کلمات کلیدی را شناسای کردید باید کلمات خود را برسی کنید برای مثال می توانید میزان بازدید کلمات کلیدی هی خود را با استفاده از گوگل ترند برسی کنید یا اگر میخواهید سختی کلمات کلیدی و اطلاعات بیشتری بدست بیاورید می توانید از ابزار KWFinder که بصورت خیلی حر فه ای تر و جامع تر است استفاده کنید این ابزار اطلاعات بسیار مهمی از رقبا و کلمه کلیدی به شما می دهد و حتی کلمات کلیدی مرتبط را به شما پیشنهاد می دهد.
صفحات مورد نیاز را بسازید
بعد از این که کلمات کلیدی خود را شناسای کردید باید برای آنها صفحات مرتبط با کلمه کلیدی خود ایجاد کنید برای اینکه بتوانید صفحات مورد نیاز را به درستی ایجاد کنید نیاز دارید بدانید که جنس کلمه کلیدی شما چی است برای مثال کسی که کلمه کلیدی خرید پودر قهوه را سرچ میکنه نیاز داره که وارد صفحه دسته بندی محصولات و یا صفحه محصول وارد بشه نه یک صفحه مقاله که راجب خرید پودر قهوه توضیح داده
بعد از اینکه جنس کلمه کلیدی و هدف کاربر را از سرچ کلمه کلیدی خود شناسای کرید صفحات لندینگ یا مقالات یا حتی صفحه محصل و دسته بندی را ایجاد کنید
این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اختصاص بدهید و روی یک کلمه آن را سئو کنید و تلاش کنید که فقط برای آن کلمه کلیدی رتبه دریافت کنید و از تلاش برای دریافت رتبه برای یک صفحه در چند کلمه کلیدی پرهیز کنید
نکته بعدی در ایجاد صفحه این است که آدرس صفحات سایت شما چه به زبان انگلیسی یا فارسی شامل کلمه کلیدی مورد نظر باشد و از استفاده از آدرس های طولانی و دارای کلمات غیر مرتبط خوداری کنید.
محتوای ارزشمند و با کیفیت تولید کنید
بعد از آن که برای کلمات کلیدی خود صفحه ایجاد کردی برای صفحات بسته به کلمات کلیدی خود محتوای ارزشمند و با کیفیت تولید کنید برای مثال شما یک محصولی دارید که صفحه خرید قرار دارد شما برای این صفحه محتوای راجب به محصول خود و کاربرد آن بنویسید و توضیح دهید و تلاش کنید ب محتوای تولید شده اطلاعات کامل و جامعی راجب محصول در اختیار بازدید کننده و مشتری قرار دهید.
تصاویر در سئو سایت کافی شاپ
نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید استفاده از تصاویر مناسب برای صفحات و محصولات خود است و بشدت مهم و تاثییر گزار است که از تصاویر دانلود و کپی استفاده نکنید تلاش کنید از تصاویر یونیک در سایت و سئو خود استفاده کنید برای مثال اگر محصولی دارید تصویر محصول را از اینترنت و سایت های رقیب دانلود و استفاده نکنید و تلاش کنید خودتان از محصولات عکس بگیری و در سایت خود استفاده کنید چون گوگل تصاویر کپی و تکراری تشخیص می دهد و این می تواند در سئو وب سایت تاثییر گزار باشد
حتما برای تصاویر سایت خود متن جایگزین با کلمه کلیدی مورد نظر قرار دهید این باعث می شود که تصاویر سایت شما در قسمت نتایج تصاویر گوگل نمایش داده شود و برای سئو سایت بسیار مهم است.
استفاده متاتگ و عنوان مناسب
شما حتما باید برای صفحات خود از عنوان و متاتگ های مناسب و مرتبط استفاده کنید و حتما از کلمه کلیدی خود استفاده کنید اگر میخواهید متاتگ های شخصی سازی شده استفاده کنید و یا حتی می خواهید محتوای صفحات خود را به درستی سئو کنید پیشنهاد میکنم که حتما افزونه یواست سئو را در سایت خود نصب کنید با استفاده از این افزونه وردپرس می توانید صفحات خود را بر اساس کلمه کلیدی و محتوای صفحات خود را به درستی سئو کنید افزونه یواست سئو به شما کمک می کند تا سئو داخلی سایت مثل صفحات مقالات و محصولات یا دسته بندی و لندینگ پیج های خود را بصورت حر فه ای تری سئو کنید این افزونه راهنمای های بسیار مناسبی برای سئو سایت دارد و می توانید با استفاده از این افزونه متاتگ های شخصی سازی شده برای تک تک صفحات ایجاد کنید
سرعت سایت
سایت شما باید دارای سرعت مطلوبی باشد یکی از ملاک های که برای خیلی از بازدید کنندگان سایت مهم است سرعت آن می باشد کاربر دوست دارد تا سرعت سایت زیر 3 ثانیه لود شود و اگر سرعت سایت شما بشدت پایین باشد کاربر سایت شما ترک می کند و به سایت رقیب شما مراجع می کند پس حتما به سرعت سایت خود اهمیت دهید.
شما می تانید از پیج اسپید گوگل استفاده کنید و گوگل سایت شما را برسی می کند و اطلاعاتی راجب سرعت سایت به شما ارائه می کند یا می توانید از ابزار gtmetrix برای برسی و تحلیل سرعت سایت خود استفاده کنید و در صورتی که سایت شما سرعت مناسبی ندارد آن را بهبود دهید.
سئوی لوکال را فراموش نکنید!
حتما برای سایت و کافه خود یک لوکیشن گوگل مپ ثبت کنید این به شما کمک می کند که هر فردی که در شهر شما می باشد و در گوگل کلمه کافه را جستجو می کند شما را مشاهده کند و در ثبت لوکیشن حتما آدرس سایت خود را ثبت کنید و تلاش کنید با جیمیل های مختلف برای لوکیشن خود رتبه و نظر ثبت کنید این به شما کمک می کند تا گوگل شما را در نتیاج بالاتر از رقبای خود نمایش دهد و رتبه مطلوبی دریافت کنید.
یا می توانید صفحاتی با کلمات کلیدی که دارای شهر و لوکیشن شما است ایجاد کنید تا سایت شما در این کلمات رتبه در یافت کند.
جمع بندی و پایان
بعد از طراحی وبسایت کافی شاپ خود و افزایش بازدیدکننده و ترافیک برای سایت بسیار اهمیت دارد. روشهای متنوعی برای جذب ترافیک و بازدیدکننده وجود دارد از تبلیغات در سایتهای با ترافیک بالا تا استفاده از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام. اما یکی از راههای اصلی و کارآمد برای جذب ترافیک هدفمند و ارگانیک ، بهینهسازی سئو و سایت برای موتورهای جستجوگر است.
سئو به مجموعهای از تکنیکها و فرایندها گفته میشود که هدفش بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مثل گوگل است. این فرآیند شامل بهینهسازی فنی سایت، محتوا ، لینکسازی ، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و موارد دیگر است.
برای شروع، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان امری بسیار مهم است. سپس باید صفحات مرتبط با این کلمات کلیدی را ایجاد کنید و محتوای ارزشمند و با کیفیت برای آنها تولید کنید. همچنین، استفاده از تصاویر مناسب با متن جایگزین مرتبط و ایجاد عنوان و متاتگهای مناسب نیز برای سئو مهم است.
سرعت بارگذاری سایت نیز تأثیر بزرگی بر تجربه کاربری دارد. سایت با سرعت بارگذاری مناسب بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند و موجب افزایش اعتماد و رتبهبندی بهتر در نتایج جستجو میشود.
همچنین، فراموش نکنید که سئوی لوکال نیز بسیار مهم است. ثبت لوکیشن گوگل مپ و استفاده از آدرسهای مرتبط با محل کسب و کارتان، به شما کمک میکند تا در نتایج محلی بهبود یابید و در محدوده مکانی خود شناختهتر شوید.
با رعایت این نکات و توصیهها، میتوانید وبسایت کافه خود را بهبود داده، رتبه آن در نتایج جستجوی گوگل را افزایش داده و ترافیک ارگانیک و مخاطبان هدف خود را جذب کنید.