در عصر دیجیتال امروزی، مشتریان دیگر برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود می توانند بازخوردشان را از طریق نظرات آنلاین مشتریان با تمام دنیا به اشتراک بگذارند. نمی توان این واقعیت را انکار کرد که نظرات مشتریان به یک مؤلفه مهم در موفقیت یک کافه تبدیل شده است. در واقع، مطالعات نشان داده است که 97٪ از مصرف کنندگان می گویند که نظرات مشتریان بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. اما چه چیزی در مورد این بررسی ها وجود دارد که آنها را تا این حد تأثیرگذار می کند؟ در این مقاله، نگاهی دقیقتر به تأثیر نظرات مشتریان بر رشد خواهیم داشت و چگونگی استفاده از این ابزار قدرتمند را برای ارتقای موفقیت بررسی خواهیم کرد.
اما چرا مردم در وهله اول نظرات را می خوانند؟
پاسخ ساده است: عدم قطعیت.
مردم میل به اطمینان خاطر دارند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند، به خصوص وقتی صحبت از پرداخت هزینه می شود.نظرهای آنلاین تجربیات زندگی واقعی را نشان میدهد و به مشتریان، نگاهی اجمالی به کیفیت، ارزش و قابلیت اطمینان محصول یا خدماتی که در نظر دارند ارائه میکند. آنها شکلی از اثبات اجتماعی را ارائه می دهند که بسیار قابل قبول تر از تبلیغات است و می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد. این بدان معناست که کافه شما هر چه باشد، داشتن نظرات مثبت مشتریان چندین مزیت کلیدی به شما می دهد، به همین دلیل است که به بخش کلیدی برندسازی تبدیل شده است.
درک اینکه چرا به نظرات مشتریان نیاز دارید به شما کمک می کند تا تجربه مشتری خود را بهینه کنید و به ایجاد ردپای آنلاین مثبت کمک کند. بیایید این هفت دلیل را بررسی کنیم که چرا تجربیات منتشر شده مشتریان شما با نام تجاری شما حیاتی است.
اثبات اجتماعی
از دید روانشناسی نظرات مشتریان قدرتمند هستند. اگر اطرافیان ما حتی افراد غریبه موافق باشند که خرید لاته آرت از شما تصمیم خوبی است، احتمال خرید ما بیشتر است. امروزه، نظرات مشتریان آنلاین بزرگترین منبع اثبات اجتماعی هستند و تأثیر آشکاری بر فروش دارند. به عنوان مثال، یک سایت کافه توانسته است 60% سفارش بیشتری را نسبت به سایر رقیبان خود به ارمغان بیاورد و نظرات پنج ستاره در صفحات محصولات مختلف سایت کمک زیادی به این افزایش فروش کرده است. مردم بیشتر به توصیه های همسالان خود نسبت به تبلیغات سنتی یا پیام های بازاریابی اعتماد می کنند. به این دلیل است که ما تمایل داریم به افرادی اعتماد کنیم که شبیه ما هستند، تجربیات یا علایق مشابهی دارند و از نظر ما معتبرتر از خود برندها هستند.
با مطالعه تجربیات سایر مشتریان کافه، خریداران می توانند این احساس را پیدا کنند که آیا کاپوچینوی کافه شما انتظارات آنها را برآورده می کند یا خیر. هنگامی که مشتریان می بینند که دیگران تجربیات مثبتی با یک محصول یا خدمات داشته اند، این می تواند اعتماد آنها را نسبت به کیفیت و ارزش پیشنهاد افزایش دهد و احتمال خرید را افزایش دهد. اثبات اجتماعی علاوه بر ایجاد اطمینان، می تواند احساس فوریت و کمبود را نیز ایجاد کند. وقتی مشتریان می بینند که دیگران در حال خرید یک محصول یا خدمات هستند، ممکن است قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای انجام همین کار احساس فشار کنند.
در اصل، نظرات مشتریان کافی شاپ شما راهی را برای خریداران فراهم می کند تا خطرات و مزایای یک خرید را بر اساس تجربیات دیگرانی که قبل از آنها انجام داده اند، ارزیابی کنند. با استفاده از قدرت اثبات اجتماعی، کسبوکارها میتوانند از تأثیر نظرات مشتریان برای رشد و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار استفاده کنند.
شهرت برند و وفاداری مشتری
نظرات مثبت مشتریان می تواند تأثیر عمیقی بر شهرت برند تجاری و وفاداری مشتری داشته باشد. هنگامی که مشتریان وقت می گذارند تا یک نظر مثبت ارائه دهند، اساساً کسب و کار را تأیید می کنند و به آن رای اعتماد ارزشمندی می دهند. این نوع اثبات اجتماعی می تواند در جذب مشتریان جدید بسیار قدرتمند باشد، زیرا نشان می دهد که آن کسب و کار و کافه قابل اعتماد است و محصولات یا خدمات با کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین وقتی مشتریان فعلی می بینند که دیگران از خرید خود راضی هستند، به احتمال زیاد به برگشت دوباره به کافه شما و سفارش بیشتر ادامه می دهند و آن را به اطرافیان و خانواده خود توصیه می کنند.
نظرات مثبت می تواند به کافه ها کمک کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند. در یک بازار شلوغ، کافی شاپ با حجم بالایی از نظرات مثبت، از بین مردم متمایز میشود و به احتمال زیاد به عنوان یک برند قابل اعتماد و معتبر در نظر گرفته میشود. این امر می تواند به ویژه برای کافه های کوچک یا جدید که در تلاش برای تثبیت خود در یک بازار رقابتی هستند مهم باشد.
بهینهی سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو
نظرات مشتریان می تواند نقش مهمی در رتبه بندی سئو و موتورهای جستجو کافه داشته باشد. به این معنی است که بیشتر دیده می شوید گوگل از الگوریتمهای پیچیده برای تعیین اینکه کدام وبسایت در نتایج جستجو نمایش داده میشود، استفاده میکند و نظرات مشتریان میتواند نشانهای ارزشمند از اعتبار یک کافه باشد. نظرات مشتریان همچنین می تواند با افزایش CTR به بهبود رتبه وب سایت کمک کند. هنگامی که یک وب سایت دارای حجم بالایی از نظرات مثبت است، این امر می تواند آن را برای مشتریان جذاب تر کند و احتمال کلیک روی لینک و بازدید از وب سایت را افزایش دهد.
نظرات مشتریان می تواند به بهبود دید وب سایت در نتایج جستجوی محلی کمک کند . این امر به ویژه برای مشاغلی که به مشتریان محلی متکی هستند مهم است، زیرا الگوریتمهای جستجوی محلی کسبوکارهایی را اولویتبندی میکنند که دارای نظرات و رتبهبندیهای با کیفیت بالا در منطقه محلی هستند.
گسترش گفتگو درباره کافه شما
نظرات راهی برای انتشار سریع دارند. تشویق مصرف کنندگان به نظردهی به کافه و مثلا شیک شما در سایت های بررسی کسب و کار راهی آسان برای گسترش دامنه برند شما است. وقتی مردم چیزهای خوبی برای گفتن دارند، احتمالاً نظرات خود را به اشتراک می گذارند. گوگل هنگام ایجاد رتبه بندی نتایج خود، داده ها را از سایت های مختلف جمع آوری می کند. داشتن نظرات مثبت می تواند به فروش بیشتر کمک کند.
نظرات برای تصمیم گیری مردم ضروری است
تقریباً دو سوم خریداران فکر می کنند که بررسی نظرات مشتریان بخش مهمی از فرآیند تصمیم گیری است. همین موضوع به تنهایی نشان دهندهی تاثیر نظارت مشتریان برای یکدیگر است.
نظرات آنلاین تأثیر آشکاری بر فروش دارند
تجربه ثابت کرده که نظر های خوب منجر به افزایش درآمد می شود. برندهایی که مثبت دیده می شوند فروش بهتری دارند، اما حتی بهبود رتبه ستاره شما می تواند تاثیر مثبتی بر فروش شما داشته باشد.
.
درآمد و سودآوری
نظرات مشتریان می تواند تأثیر قابل توجهی بر درآمد و سودآوری کسب و کار داشته باشد. نظرات مثبت می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند و فروش را افزایش دهد و می تواند محرک قدرتمندی برای رشد درآمد باشد. هنگامی که مشتریان در حال تحقیق مثلا در مورد گلاسه هستند، اغلب به بررسی مشتریان برای اطلاع از تصمیم گیری خود مراجعه می کنند. بررسی های مثبت می تواند به ایجاد اعتماد در یک کسب و کار و محصولات آن کمک کند، که می تواند در طول زمان منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود. نظرات مثبت علاوه بر جذب مشتریان جدید، می تواند منجر به فروش بالاتر مشتریان فعلی نیز شود. هنگامی که مشتریان از یک محصول یا خدمات راضی هستند، احتمال بیشتری دارد که دوباره خرید کنند و کافه را به دوستان و خانواده خود توصیه کنند.
برای استفاده از قدرت نظرات مشتریان برای بهبود نرخ تبدیل فروش، کسب و کارها باید به طور فعال بازخورد مثبت مشتریان را تشویق و به نمایش بگذارند. این ممکن است شامل درخواست نظرات مشتریان راضی، برجسته کردن نظرات و رتبهبندیهای مشتریان در وبسایت آنها و استفاده از رسانههای اجتماعی و سایر کانالهای آنلاین برای تقویت بازخورد مثبت باشد.
نتیجه گیری
نظرات مشتریان می تواند تأثیر قابل توجهی بر رشد یک کافه داشته باشد، از بهبود شهرت برند و وفاداری مشتری گرفته تا افزایش نرخ کلیک می توان نام برد. نظرات مثبت میتوانند به اعتماد سازی با مشتریان و بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو کمک کنند، در حالی که نظرات منفی میتوانند بینشهای ارزشمندی در زمینههای بهبود ارائه دهند. نظرات مشتریان در تمامی بخش های فروش و بازاریابی تاثیرات به سزایی دارد. امروزه تمامی سایتها به این موضوع پی برده و بخش نظرات کاربران را به سایت خود اضافه کردهاند. حال انتخاب با شماست که بخواهید بخشی را به عنوان نظرات کاربران به سایت خود اختصاص دهید.