همه کسب و کار های آنلاین نیاز به ایجاد باشگاه مشتریان برای وب سایت خود دارند تا مشتریان خود را در قدم اول حفظ کنند و فروش خود را افزایش دهند تا کسب و کار خود را رونق دهند و بتوانند دایره مشتریان خود را گسترش بدهند متاسفانه خیلی از افرادی که برای کافه خود وب سایت دارند اهمیت باشگاه مشتریان را در کسب و کار خود نادیده میگرند و یا فکر میکنند که اصلا تاثییری برای آنها نمی تواند داشته باشد در این مقاله میخواهیم نکات و ترفند های راه اندازی باشگاه مشتریان را برای افرادی که کافخ دارند شرح دهیم تا شما بتوانید از آنها در کسب و کار خود استفاده کنید و تاثیر مثبتی برای خود رقم بزنید.
ایجاد حس ارزشمند بودن و تعلق به کسب و کار
یکی از نکات مهمی که در روانشانسی مشتری و فروش باید بدانید این است که به مشتری خود حس ارزشمند بودن و خاص بودن را منتقل کنید و حس تعلق به کسب و کار و برند شما باید در ذهن مشتری تداعی شود این را در نظر داشته باشید که ایجاد و تاثییر گزاری در ذهن مشتری در یک روز اتفاق نمی افتد و شما باید یک روند منسجم و پایداری را برای ایجاد این حس ها در مشتری داشته باشید زمان بگزارید و این فرآییند را مداوم پیاده سازی کنید تا نتیجه را در کسب و کار خود مشاهده کنید.
نحوه پیاده سازی
حالا که شما اهمیت این موضوع را درک کردید باید برای مشتریان خود یک برنامه ای طراحی کنید تا در باشگاه مشتریان خود به صورت فعالانه مشارکت داشته باشند برای مثال می توانید این باشگاه مشتریان را بصورت پیامکی در کسب و کار خود داشته باشید یا بصورت بازی و امتیاز دهی در پلن سایت خود کاربر باشد و شما باید بستگی به نیاز خودتان را بسنجید و بر اساس آن می توانید این کمپین های و باشگاه مشتریان را پیاده سازی کنید.
باشگاه مشتریان بصورت پیامکی
اگه میخواهید باشگاه مشتریان خود را بصورت پیامکی اجرا کنید نیاز دارید که یک پنل پیامکی خریداری کنید می توانید از سرویس های مثل ملی پیامک ، فراز اس ام اس ، smsir تهیه کنید و افزونه های مثل دیجیتس را در وردپرس خود نصب کنید شما میتوانید بر اساس خلاقیت خودتان باشگاه مشتریان خود مدیریت کنید و کمپین های مختلفی را پیاده سازی کنید برای مثال شما می توانید اطلاعات مشتریان خودتان را در سایت ثبت کنید و در روز تولدشان بهشون پیامک تبریک ارسال کنید یا می توانید آنها را به یک لیوان قهوه رایگان مهمان کنید یا می توانید در روز و مناسبت خاصی کد تخفیف و… ارائه به مشتریان خود ارائه کنید.
این بصورت مستقیم در ذهن مشتری تاثییر بسیار زیادی دارد که از یک برند و پیامک تبریک دریافت کند یا کد تخفیفی برای مناسبتی دریافت کند و استفاده کند این باعث می شود مشتری به برند شما وفادار شود و یک حس خاصی نسبت به برند شما داشته باشد و این اقدام شما می تواند برای دراز مدت در ذهن مشتری باقی بماند و حتی برای دوستان و آشانایان خود در مورد برند و اقدامی که انجام داده اید صحبت کند و تبلیغات دهان به دهان برای شما بکند.
راه اندازی باشگاه مشتریان در سایت
شما می توانید با طراحی سایت کافی شاپ با قابلیت های متفاوتی در سایت برای ایجاد باشگاه مشتریان ایجاد کنید می تواند برای هر خرید بصورت آنلاین از سایت شما امتیازی دریافت کند و بعد از تکمیل شدن امتیاز از شما قهوه رایگان بگیرد برای مثال شما اسنپ کلاب را تصور کنید یا می توانید در سایت خود گردونه شانس ایجاد کنید و به مشتریان خود این امکان را بدهید که شانس خود را برای قهوه رایگان یا… امتحان کنند این خودش باعث ایجاد یک حس جذاب و بیاد ماندی در سایت شما می شود البته این را بدانید که میزان شانس و امتیازادت را می توانید در گردانه شانس سایت خود بصورت دستی و بر اساس نیاز و توانای خود در سایت تنظیم کنید.
تبلیغات دهان به دهان
در نکات بالا ما بصورت کلی روش های ایجاد و مدیریت باشگاه مشتریان را بیان کردیم و پیشنهاد میکنم حتما در مورد ایجاد باشگاه مشتریان برای سایت و کافی شاپ خود از خلاقیت و سبک های جدید استفاده تا حس بهتری به مشتریان بدهید که این بستگی به خلاقیت شما دارد در این مسیر می توانید از بازاریاب ها و دیجیتال مارکتینگ ها کمک بگیرید و بصورت جدی فعالیت کنید ولی بعد از پیاده سازی باشگاه مشتری بر اساس خلاقیت شما و ادامه دادن بصورت مداوم شما در ذهن مشتریان خود باقی می مانید و حس های تعلق و… را به مشتریان خود منتقل می کنید در نتیجه این باعث ایجاد تبلیغات دهان به دهان بین مشتریان و افراد دیگر می شود و شما شاهد افزایش مشتری خواهید.
افزایش فروش و درآمد
هدف اصلی ما از ایجاد باشگاه مشتریان حفظ مشتری فعلی و افزایش فروش و درآمد است بعد اجرای باشگاه مشتریان و ترکیب ایجاد حس خوب در مشتری و وفادار سازی مشتری به برند با استفاده از تکنیک های بازاریابی و فروش در باشگاه مشتریان شما شاهد افزایش مشتری و فروش در کسب و کار خود خواهید بود شما با شخصی سازی کمپین های خود می توانید تاثیر بیشتر بر روی مشتریان خود داشته باشید و با تبلیغات دهان به دهان قدرت برند شما بیشتر از قبل می شود.
جمع بندی
در دنیای فروش و بازاریابی امروز کسب و کار ها با استفاده از روش ها و استراتژی های جدید و بروز تلاش می کنند تا مشتریان خود را حفظ کنند و بعد مشتریان جدید بدست بیاورند استفاده از باشگه مشتریان در کسب و کار خود این امکان را به شما می دهد تا بتوانید مشتریان خود را راضی نگهدارید و با حاصل نتیجه این باشگاه مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باعث افزایش و جذب مشتری جدید می شود.