...

ویژگی های سایت کافه

نویسنده :

مهدی جعفری

ویژگی هاس سایت کافی شاپ

حدود 82 درصد از کاربران قبل از خرید در فروشگاه در مورد کسب و کارها سرچ می کنند، بنابراین داشتن یک وب سایت عالی برای نمایش کافی شاپ شما ضروری است. سایت های آنلاین برای جذب مشتری‌ها باید چندین ویژگی را داشته باشد تا بتوان مشتریان بیشتری را جذب خود کنید. کسب و کار کافی شاپ شما نیاز به حضور در وب دارد. وب‌سایت‌ها اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، مانند ساعات کاری یا منوی پیشنهادی، و همچنین شما را به عنوان یک کسب‌وکار قانونی آنلاین معرفی می‌کنند. با چهار ویژگی سایت خود را به بهترین شکل ممکن تبدیل کنید.

عوامل زیادی در طراحی سایت کافی شاپ تاثییر گذار هستند!

طرح بندی باید تمیز و به راحتی قابل پیمایش باشد.
طرح رنگ باید گرم و جذاب باشد و حس یک کافه دنج را القا کند که در آن افراد می توانند استراحت کنند و از یک فنجان قهوه خوب لذت ببرند.
محتوا باید به خوبی نوشته شده و جذاب باشد و ویژگی ها و تخصصات منحصر به فرد کسب و کار و اینکه چرا مشتریان باید برای خرید انتخاب کنند را برجسته کند.
عکاسی باید حال و هوای مکان و لذیذ بودن قهوه و دسرهایی که سرو می‌کنید را به تصویر بکشد.اما مهمتر از همه، تمرکز بر هدف های وب سایت برای کمک به بازدیدکننده است.
یک بازدیدکننده وب سایت کافه می خواهد آدرس کافی شاپ شما را بداند، منو را ببیند، به صورت آنلاین سفارش دهد، به راحتی و در فضایی امن هزینه را پرداخت کند و سفارش به زودی به دستش برسد.

بیایید به طور گسترده تری به موضوع نگاه کنیم. ویژگی های مهم برای یک وبسایت کافه چیست؟

1.‌ نمایش منوی کافه

کاربر به محض ورود به وبسایت کافه، می خواهد منو را مشاهده کند. بنابراین تمام گزینه هایی را که ارائه می دهید، از کاپوچینو گرفته تا آمریکانو، در یک منوی آنلاین فهرست کنید. وب سایت شما باید شامل تمام آیتم های منو باشد. افزودن چند عکس برای نشان دادن ظاهر آیتم های منو یک امتیاز بزرگ است. به یاد داشته باشید، جذب افراد با یک عکس خوش طعم و نه فقط با نام، بسیار ساده تر است. همچنین اضافه کردن برخی توضیحات کوتاه برای آیتم های منو عالی خواهد بود. این برای مشتریانی با نگرانی، ترجیحات و آلرژی خواهد بود. هنگام ایجاد بخش منو، حتماً توضیحات واضح و دقیقی از هر آیتم درج کنید. و در نهایت، فراموش نکنید که منوی خود را به طور منظم به روز نگه دارید تا همیشه آخرین پیشنهادات کافه شما را منعکس کند.

ویژگی هاس سایت کافی شاپ

2.‌ سادگی و کاربرپسند بودن

روی آسان بودن استفاده و نداشتن پیچیدگی تمرکز کنید. به این ترتیب مشتریان بتوانند بدون مشکل و سردرگمی آنچه را که می خواهند پیدا کنند وب سایت کافه یکی از مهمترین ابزارها برای جذب و حفظ مشتری است. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید منو برای پیمایش آسان است. آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتریان ناامید نشوند و از تلاش برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند دست نکشند.

3.‌‌ توجه به یک پالت رنگ

رنگ ها مهم تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید؛ پالت رنگ کسب و کار شما به مشتریان شما کمک می کند تا آن رنگ ها را با برند شما مرتبط کنند. ثبات رنگ نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، رنگ احساسات را منتقل می کند.

4.‌ موبایل فرندلی بودن وبسایت

تقریباً همه از تلفن خود برای جستجوی وب سایت ها و نظرات استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. شما می‌خواهید وب‌سایت شما سازگار با موبایل باشد و به راحتی بتوان آن را پیمایش کرد.

5.‌ دسترسی به اطلاعات تماس کافه

بسیاری از مشتریان ممکن است در مورد کافه شما سوالی داشته باشند. مشتریان به احتمال زیاد وارد فروشگاهی می شوند که با آن آشنا هستند، بنابراین دسترسی آسان به اطلاعات تماس شما به مشتریان امکان می دهد برای پاسخ به سوالات خود با شما تماس بگیرند. اطلاعات تماس مختلفی را ارائه دهید که می توانند از آنها استفاده کنند: شماره ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل و

6.‌ نمایش موقعیت مکانی کافه

اکنون که مشتریان می خواهند به کافه شما بیایند، به لطف وب سایت، باید به آنها اطلاع دهید که آدرس کافه کجاست. شما باید پیدا کردن مکان کافه را در سایت خود آسان کنید. افزودن چند جهت مفید و نشانه‌های دیدنی می‌تواند برای مشتریان آسان‌تر شود تا کافی شاپ شما را ببینند.
می توانید این را به صفحه تماس با ما در وب سایت خود اضافه کنید. می توانید یک صفحه کامل برای موقعیت مکانی خود بسازید. اگر چندین شعبه دارید، اضافه کردن یک صفحه اضافی برای مکان کافه شما ایده آل است. اگر یک کافی شاپ دارید، خیلی خوب است که موقعیت مکانی خود را به صفحه تماس با ما اضافه کنید.

7.‌ قابلیت سبد خرید و پرداخت

اگر می‌خواهید محصولات کافه‌تان را به‌صورت آنلاین بفروشید یا سفارش‌های آنلاین دریافت کنید، سایت باید شامل افزودن به سبد خرید، سبد خرید، پرداخت و سایر بخش‌های ضروری باشد. این تضمین می کند که مشتریان به راحتی می توانند محصولات را بدون هیچ مشکلی خریداری کنند.

8.‌ روش پرداخت چندگانه

افزودن چندین روش پرداخت در وب سایت کافه خود می تواند به شما کمک کند تا سفارشات بیشتری دریافت کنید. این به این دلیل است که مشتریان می توانند از روش پرداختی که با آن راحت تر هستند استفاده کنند.

9.‌ مدیریت ثبت نام و پروفایل

ثبت نام و مدیریت پروفایل یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید وب سایت کافه داشته باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی سفارشات خود را ثبت کنند. به این ترتیب، آنها مجبور نیستند هر بار که می خواهند چیزی از کافه شما بخرند، اطلاعات صورتحساب خود را پر کنند.

10.‌ امتیازدهی و نظرات

توانایی مشتری برای ارسال نظرات و رتبه بندی محصولات شما یک ویژگی عالی برای وب سایت کافه است.

مزایای آن چیست؟
مشتریان فعلی احساس می کنند که نظرات آنها برای شما مهم است.
شما می دانید که مشتریان در مورد محصولات شما چه فکری می کنند.
نظرات مثبت بیشتر به شما کمک می کند تا سفارشات بیشتری از مشتریان جدید دریافت کنید زیرا به ایجاد اعتماد در بین کاربران جدید کمک می کند.

ویژگی هاس سایت کافی شاپ

11.‌ چت زنده

همه وب سایت ها دارای قابلیت چت زنده نیستند. بنابراین، می توانید از این فرصت برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی استفاده کنید. با این کار شما می توانید در کمترین زمان ممکن با مشتریان ارتباط داشته باشید و پاسخ گوی سوالات آنها باشید.

مزایای افزودن چت زنده به وب سایت شما چیست؟

مشتریان جدید شما به راحتی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را فوراً حل کنند.
یک ویژگی چت زنده همچنین می تواند به عنوان یک ابزار مراقبت از مشتری به شما خدمت کند تا مشتریان بتوانند بلافاصله تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند.
وب سایت شما زمانی تعاملی تر به نظر می رسد که دارای ویجت چت زنده باشد تا کاربران با شما ارتباط برقرار کنند.

12.‌ وبلاگ

یک وبلاگ می تواند به چندین روش به وب سایت کافه شما کمک کند. در زیر برخی از مزایای افزودن بخش وبلاگ به وب سایت کافه خود آورده شده است:
اگر مقالات و داستان‌های شما جالب باشند، وبلاگ کاربران را با وب‌سایت شما آشنا می‌کند.
یک وبلاگ همچنین می تواند به وب سایت شما کمک کند تا رتبه های بالاتر موتور جستجو را تضمین کند.

13.‌ مدیریت سفارشات

علاوه بر امکان ثبت سفارش، مهم است که صفحه‌ای برای مدیریت سفارشات هم وجود داشته باشد و مدیریت کافه به آن دسترسی داشته باشد. مدیریت سفارشات را نیز جدی بگیرید. زیرا که این موضوع مستقیما روی نظم تاثیر دارد و کالا باید به موقع به دست مشتریان برسد. در این صورت به دلیل وقت شناس بودن، کاربران زیادی جذب شما می شوند.

14.‌ ارائه کوپن تخفیف

تخفیف ها راهی عالی برای جذب مشتریان بیشتر به کافه شما هستند. با ارائه تخفیف در وب سایت کافه خود، می توانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و آنها را دوباره برگردانید. شما با این کار این ذهنیت را به مشتری می دهید که برای آنها ارزشمند هستند. این موضوع نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

سخن پایانی

هرگز نباید وب سایت خود را نادیده بگیرید، به خصوص اگر می خواهید کافی شاپ شما بدرخشد. با استفاده از لیست نکات ما برای ایجاد بهترین وب سایت کافه، مطمئن شوید که وب سایت خود را برای بازدید مشتریان جدید آماده کرده اید. سایت کافی شاپ باید ویژگی هایی داشته باشد که مشتریان را بتواند جذب خود کند. برخی از این ویژگی‌ها اهمیت بسزایی دارد که می تواند روی پیشرفت شما و جذب مشتریان تاثیر فوق العاده‌ای داشته باشد. ما در این مقاله برخی از ویژگی هایی که یک سایت کافه باید داشته باشد را به شما معرفی کردیم.